Cum ar fi daca

Continuare

Cum ar fi daca… romanii i-ar discrimina pe francezi. Daca salutul romanesc in Franta e cu mana intinsa si capul in jos, la noi, salutul lor o sa fie stand drept si cu o pancarta in mana pe care va scrie: „Unde e aeroportul, Eiffele?”.

Cum ar fi daca… n-am mai sta degeaba si am incerca sa muncim cu adevarat. Imediat, politicienii ar da o lege care sa interzica „munca adevarata” si sa asigure fiecarui ne-muncitor adevarat un scaun confortabil cu imitatie din piele, sa vada si ei cat de bine e sa te faci ca muncesti.

Cum ar fi daca… englezii ar veni cu miile sa lucreze in Romania. In loc de „Bine ati venit” pe aeroport ar vedea scris mare, cu litere de-o schioapa: „Please, go! Wrong airport! You arrived on Kinshua airport”.

Cum ar fi daca… niciun roman nu ar mai munci. Romanii ar sforai intr-atat de tare incat sforaitul lor s-ar auzi pana la Bruxelles. In loc sa ne trimita fonduri europene pentru agricultura sau alte proiecte locale, cei de la sefia U.E. ne-ar trimite bani pentru plasturi pentru prevenirea sforaitului si si-ar lua o gramada buna de dopuri de urechi.

Cum ar fi daca… barbatii nu s-ar mai duce la sala. Cu siguranta, femeile ar fi mai fericite: barbatii ar face patratele cu ele si nu cu niste bucati de metale.

Cum ar fi daca… mancarea pentru caini si pisici ar fi de tip fast-food. Fiecare posesor de patrupede ar trebui sa iasa cu un skateboard pe care sa-si puna animalul, animalele ar ajunge sa stea toata ziulica intinse cu burta-n sus si sa astepte un masaj pe blanita, pentru ca altceva nu-si permit la valoarea lor… in kilograme.

Cum ar fi daca… s-ar inversa rolurile pe retelele de socializare. Baietii isi vor petrece timpul postand si facandu-si selfie la fiecare minut sau la fiecare pas, fie la piciorute, fie la parul splendid dat cu gel din abundenta sau la noul tatuaj de pe spate. In tot acest timp, fetele si-ar invita prietenii in noile lor masini, nu neaparat intr-o maniera politicoasa si si-ar povesti cele mai noi peripetii si cuceriri de cartier.
Exercitiul poate fi continuat la nesfarsit. Ideea este sa gasesti cat mai multe combinatii posibile care sa aiba si un pic de umor. Un alt ip de testare a imaginatiei si umorului este si joaca cu sloganurile celebre aplicate diferitelor tipuri de produse. Sa luam in continuare exemplul prezervativelor, carora le asociem sloganuri celebre. Cum ar suna?
XBOX Live-Este atat de bine sa ne jucam impreuna! (It’s good to play together!). Bine, joaca se termina daca prezervativul se rupe si in noua luni noptile devin albe iar concertele zilnice de la 2 noaptea ar incepe cu un superb „oaaaaaa”.
Bateriile Duracel-Si merge, merge, merge… (It keeps going… and going… and going). Asta pana cand, inevitabil,… va fi bine si auzi „ahhh”.
Burger King-Fa-o asa cum vrei (Have/Make it your way). Seamana cumva cu „Faci ce vrei da’ stii ce faci” al nostru.
Pringles-Odata ce ai „pocnit-o”, deschis-o, nu te poti opri (Once you pop, you can’t stop).
The Home Depot-Tu poti s-o faci, noi te putem ajuta (You can do it, we can help).
Pokemon-Trebuie sa ii prindem pe toti (Gotta Catch 'Em All). Poate cea mai simpatica si sugestiva asociere. Adevarul e ca trebuie prinsi toti; daca unul scapa, bebelusul e ca si venit…
Nike-Doar fa-o (Just Do It). Asta e mai mult de incurajare pentru cei aflati la prima experienta de felul asta. In ideea: „Tu apuca-te de treaba ca placerea vine dupa!”.
Nintendo DS-Atingere este buna (Touching is good). Normal ca e buna altfel nu s-ar mai fi inventat sexul…
Glade-Bag-o in priza, bag-o in priza/Conecteaz-o, conecteaz-o (Plug it in, plug it in).
Gatorade-Este in tine? (Is it in you?). Sloganul e un pic mai dur, destul de grafic, insa ideea e interesanta.
McDonald's – O iubesc (I’m lovin’ it). Aici sentimentul primeaza, e diferenta dintre sex si dragoste.
Adidas-Nimic nu este imposibil (Impossible is nothing). Intr-adevar nu este nimic imposibil, dar cand imposibilul devine posibil atunci apar problemele si burtica care creste, si creste, si creste…

In concluzie, asa cum spunea Jules de Gaultier, „Imaginatia este singura arma in razboiul impotriva realitatii” si cam singurul aliat atunci cand vrei sa impresionezi si sa gasesti un loc de munca bun. Si cum realitatea de astazi este absolut execrabila si plina de analfabeti, oameni cu putere care au ochelari de cal si multi, da’ multi, parveniti, imaginatia este tot ce iti mai ramane ca sa nu ajungi un nimeni. Cultivati-o, exersati-o, incercati sa faceti exercitii zilnice, si fiti „open mind”.