Promovarea web - in topul instrumentelor de marketing

Odata cu amploarea pe care a luat-o internetul in ultimii ani si cu diversificarea intrebuintarilor sale, publicitatea web a castigat si ea tot mai mult teren in fata altor forme de mediatizare a mesajului publicitar. Daca la televiziune, calupurile de publicitate sunt inserate la interval de minimum 20 de minute, in cadrul unor programe TV, pe internet mesajul publicitar ramane in fata vizitatorilor unui site o perioada mai mica sau mai mare de timp, in functie de tipul de publicitate ales – clip video, banner, foto, etc. 

Prin promovare web intelegem astazi unul dintre instrumentele preferate ale companiilor atunci cand gandesc o campanie publicitara. Ea cuprinde totalitatea cailor de comunicare cu publicul pe care le are o companie, de la clipuri, mesaje sau bannere publicitare pe dierse site-uri, la site-ul de prezentare, interactionarea directa pe social media, mail marketing etc. Toate aceste reprezinta mijloace la fel de eficiente de comunicare web si contribuie atat la succesul unui business cat si la cresterea popularitatii si notorietatii sale. De ce avem nevoie de promovarea web? Pentru ca numai in Romania, spre exemplu, la inceputul acestui an studiile aratau ca sunt 9.6 milioane de utilizatori internet. Ceea ce inseamna ca mesajul publicitar al unei companii va ajunge la un numar extrem de mare de vizitatori. Daca punem in balanta cu faptul ca populatia totala a Romaniei, real, a ajuns undeva la aproximativ 20 de milioane de locuitori, inseamna ca 50% dintre romani folosesc internetul ca mijloc de informare. Asadar, mesajul de promovare pe care o companie il lanseaza in mediul online are sansa de a ajunge la jumatate din populatia Romaniei. In alta ordine de idei, promovarea web se face pe mai multe cai, iar dintre acestea retelele de socializare sunt un mediu extrem de puternic. 

In Romania, 5.8 milioane de oameni au un cont de Facebook, iar celelalte retele de socializare sunt si ele pe un trend ascendant. Cu cat mai extins este publicul la care ajunge un mesaj din cadrul campaniei de promovare web, cu atat campania se va fi dovedit mai mult un succes.