Te duci la supermarket si ai o listă de cumparaturi ce contine 5
produse. Esentialul. Dar te intorci acasa cu două plase pline ochi și,
pe deasupra, rupte. Ce se întâmplă? Într-adevăr, ai cumpărat lucruri
care îți plac, dar nu prea aveai nevoie de ele. Unele erau la promoție,
altele erau într-un nou sortiment .. Ce se întamplă?
Un nou studiu bestial facut de psihologi in domeniul științei comportamentale (behavioral science) despre manipularea consumatorului (consumerism manipulation) vine și ne lămurește.
Desinerii, marketerii, plasatorii de produse și arhitecții se pare că
fac o echipă bună și se gândesc la cele mai mici detalii atunci cand
construiesc/ amenajează un magazin, lucruri pe care noi nici nu le
bănuim.
Take Ikea’s case: „Ikea’s strategy is similar to that of out-of-town retail parks – keep customers inside for as long as they can.
‘In Ikea’s case, you have to follow a set path past what is
effectively their catalogue in physical form, with furniture placed in
different settings which is meant to show you how adaptable it is,’ he
said.
‘By the time you get to the warehouse where you can actually buy the stool or whatever’s caught your eye, you’re so impressed by how cheap it is that you end up getting it.”
Și acum te gândești: tu ești cel care consumă sau oare ești tu cel consumat de marile corporații?