Internetul ne-a schimbat modul in care citim. Internetul este ori sfarsitul la tot ce stiam pana acum, ori o inventie uriasa. Depinde doar pe cine intrebi. Dar efectele asupra gandirii si comportamentului de abia incep sa iasa la iveala. Internetul ne schimba chiar si modul in care citim. De mii de ani, oamenii citesc intr-o maniera lineara, majoritatea informatiei fiind prezentata in blocuri de text, exact ca intr-un roman.
Acum, ne-am setat pe a scana si a umbla cu ochii pe tot ecranul calculatorului dupa keywords, dam click pe anumite link-uri-aici intervine hipertextualitatea si inlantuirea informatiilor intr-o ordine logica-si retinem doar ce ne intereseaza de pe pagini intregi cu informatii de tot felul. Rarerori intalnim un utilizator care sa stea mai mult de cateva secunde pe o pagina web. In general, salturile de la o pagina la alta nu dureaza mai mult de 10 secunde. Potrivit lui Maryanne Wolf, un expert in neurostiinta care a studiat efectele internetului asupra cititului, singura modalitate de a conserva vechea metoda de citit este sa-i invatam pe copiii nostri ambele metode de citit, asta daca dorim sa existe si vechea metoda de citit in arsenalul lor de cunostinte.
Social Media creste stima de sine. Facebook, Twitter, LinkedIn, MySpace sunt doar cateva exemple de platforme online de socializare care reusesc in mica masura sa isi impuna punctul de vedere articulat in anumite cauze. In ciuda criticilor dure aduse gigantului Facebook, s-a dovedit ca reteaua de socializare este deosebit de utila atunci cand nu dezbati aprins teme politice cu persoane pe care nici macar nu le cunosti sau cand le arati prietenilor ce-ai mai mancat la pranz. Doi oameni de stiinta de la Universitatea Indiana au studiat efectele Facebook asupra stimei de sine si au ajuns la o concluzie socanta: prin crearea unei imagini ideala a sinelui cu ajutorul social media, participantii la experiment au avut o stima de sine crescuta.
De obicei, proiectarea in oglinda a sineului si idealizarea lui ar duce la scaderea stimei de sine, insa natura unica a retelelor de socializare permite utilizatorilor sa altereze imaginea in asa fel incat sa fie cat mai aproape de idealul fiecaruia. Rezultatele au dovedit si ca esential in problema stimei de sine este sa fii fericit, sa te simti bine cu tine insuti, adica sa te simti bine in pielea ta, indiferent de situatia in care te afli si de raporturile sociale din prezent.