Cum iti convingi angajatii sa poarte echipament de protectie?

Multi angajati nu doresc sa poarte echipamente de protectia muncii, pe motiv ca nu sunt neaparat necesare, inconfortabile sau le limiteaza capacitatea de lucru. Purtarea echipamentului de protectie ar trebui sa fie un lucru de bun simt, dar bunul simt nu este primul lucru care le trece oamenilor prin minte. Asadar, este important sa se reaminteasca personalului ca are responsabilitatea de a proteja atat propria sanatate cat si pe cea a colegilor de munca.

Explicand angajatilor exact ceea ce se poate intampla la locul de munca, ii poate ajuta pe acestia sa inteleaga cum un accident aparent minor le poate schimba viata pentru totdeauna. De exemplu, o mica aschie de otel, care zboara de pe o dalta lovita cu un ciocan, poate duce la pierderea permanenta a vederii, in cazul unei persoane care nu poarta ochelari de protectie. Prin urmare superiorii trebuie sa se angajeze si sa aplice folosirea echipamentelor de protectie pentru a incuraja angajatii. Totodata trebuie sa se dea acestora posibilitatea de a participa la luarea deciziilor in ceea ce priveste sanatatea si siguranta. Acest lucru ofera oportunitatea de a dezvolta relatii bune intre superiori si personal, dar arata si interes pentru sanatatea si securitatea personalului. Asadar, iata patru pasi pe care trebuie sa ii urmezi ca angajator, pentru a putea mentine relatii reciproce bazate pe respect si intelegere la locul munca, dar si pentru a motiva angajatii in timpul orelor de serviciu:

1. Educa

Explica angajatilor cum pericole precum  zgomotul, praful, fumul sau expunerea la substante chimice si la inaltimi pot afecta serios sanatatea sau siguranta lor. Subliniaza, de asemenea, ca efectele nu sunt intotdeauna imediate. De exemplu, zgomotul puternic poate provoca pierderi de auz mai tarziu, daca expunerea este una pe termen lung.

2. Incurajeaza


Ofera personalului haine potrivite activitatii pe care o desfasoara. Imbracamintea in marime universala nu este confortabila pentru toata lumea. Astfel, asigura-te ca fiecare primeste haine practice, care sunt croite pe masura sa.

3. Comunica

Vorbeste cu angajatii. Exista probleme care duc la o reticenta in ceea ce priveste folosirea echipamentului? Este incomod, voluminos si nu permite miscarea? Daca da, ce se poate face in aceasta privinta? Exista posibilitatea de a-si alege singuri echipamentul de protectie? Oamenii lucreaza altfel, daca li se ofera posibilitatea alegerii propriului echipament de protectie. Prin urmare, comunica cu ei si afla care sunt factorii care ii determina sa aleaga un tip de echipament in detrimentul altuia.

4. Impune-te


In cele din urma, daca nu reusesti sa ajungi la un punct comun cu angajatii, explica-le faptul ca legea cere furnizarea unui echipament care sa ii protejeaze impotriva riscurilor care nu pot fi controlate intr-un alt mod. Astfel, asigura-te ca angajatii vor intelege ca purtarea echipamentului de protectie nu este o dotare optionala.

Este doar o chestiune de timp pana ce angajatii vor purta echipamente de protectia muncii. Insa trebuie sa te asiguri ca acesta nu este un lucru de moment si ca vor continua sa le poarte in continuare. De-a lungul timpului, oamenii au neglijat, uitat sau pur au considerat ca purtarea acestora nu este intotdeauna necesara.

Responsabilizeaza managerii si autoritatile de supraveghere pentru a verifica daca angajatii poarta intotdeauna echipamentul de protectie a muncii. Acestia trebuie sa se asigure ca personalul poarta imbracamintea de lucru atat la intrarea in serviciu cat si in timpul acestuia.